Tuesday 17 February 2015

Antioksidan

ANTIOKSIDAN MAMPU MENJAUHKAN KANSER!!!
Kanser adalah nama umum yg diberikan kepada  200 jenis penyakit yang  terjadi akibat pertumbuhan dan penularan sel sel yang tidak normal dalam badan manusia. Sel kanser ini boleh menular ke semua organ tubuh manusia dan merosakkan fungsi normal organ dalam badan. Sekiranya tidak di kawal ia akan membawa kemudaratan pada tubuh badan dan boleh membawa maut.
Radikal bebas yang aktif didalam sel dan akhirnya merosakkan bahan genetik dan DNA, molekul lemak dan protein.
Kesan daripada kerosakkan ini akan menyebabkan kesan penuaan pada kulit,penyakit degenaratif yang kronik dan juga kanser.
Apakah itu antioksidan???Antioksidan adalah sekumpulan bahan yg dihasilkan oleh tubuh dan juga sumber makanan utk melindungi sel tubuh daripada serangan radikal bebas. Ia bertindak secara jaringan (network) didalam tubuh manusia utk mengekalkan kesihatan dan mencegah penyakit sepanjang hayat kita. Ia akan menghalang proses pengoksidaan dan akan menelan radikal bebas, menjadikannya tidak aktif.
Bagaimanakah kita boleh mencegah serangan radikal bebas ini??
Menurut kajian hanya antioksidan yang mampu mencegah  kejadian kanser.
Mencegah lebih baik dari mengubati.Amalkan supplement yang bersifat antioksidan.Pengamalan mengambil supplement haruslah konsisten dan memerlukan displin dan komitmen.Komitment untuk kesihatan tubuh badan adalah keutamaan jika kita benar-benar saying tubuh kita.
Untuk info lanjut sila hubungi
Contact: SMS/WHATSAPP 013-5781982
                Fb:Mayy Fox
                Email: mangoskin822000@yahoo.com.sg
               



No comments:

Post a Comment